Choď na obsah Choď na menu
 


Učebňa dejín mágie

2.ročník/2.polrok

 

*Tento raz už Nasuada sedí za katedrou a čaká na svojich študentov. Školský rok sa prehupol to druhej časti a druháci sú stále múdrejší a silnejší. Teší sa, že je o jej hodiny stále záujem, pretože nie každý má k tomuto predmetu vzťah. No je veľmi dôležité poznať dejiny mágie a preto by sem mal zamieriť každý mladý aj starší študent. Keď už všetci sedeli na svojich miestach tak profesorka dejín mágie už po druhý krát v tomto roku privítala svojich študentov* Dobrý deň žiaci! Vítam vás v druhom polroku druhého ročníka dejín mágie. Ako si iste pamätáte, minulú hodinu sme preberali starovek a aj sme si prebrali kedy začali vznikať šmuklovia ,čo vlastne sú. Pre zopakovanie kto sú šmuklovia? *Nasuadavyvolala jedno dievča a ono povedalo* Sú to čarodejníci ktorí nevedia čarovať. *Profesorka povedala* Presne tak veľmi správne. No aj keď nevedia čarovať, tak poznáme zopár slávnych šmuklov o ktorých si dnes niečo povieme. No to ešte nie je všetko. Ešte si preberieme niečo veľmi dôležité a to históriu Delarinu. Myslím si, že je pre vás veľmi dôležité poznať ju, pretože v tomto hrade bývate 5 rokov a mali by ste vedieť ako vznikol. Samozrejme budete mať z toho domácu úlohu. No história Delarinu je veľmi dlhá a nestihli by sme si  ju prebrať celú. Preto si ju naštudujete v knižnici. Taktiež ju máte aj na hlavnej stránke. Poďme na tých šmuklov. Majú veľmi zlý osud, pretože nie pre každého je ľahké pozerať sa a vyrastať s čarodejníkmi, ktorí vedia čarovať, ale oni to nevedia. Dokážu len malé kúzla. Nemajú prútiky, iba každý šmukel má dáždnik, ktorým tieto malé kúzla vykonáva. Poprípade to môže byť aj iný magický predmet ako dáždnik, ale väčšinou je to dáždnik. Šmuklovia tvoria 5 % čarodejníckeho obyvateľstva. Je to menej ako v 19. storočí, vtedy to bolo až 10 %. No a teraz vám vymenujem pár veľmi významných šmuklov, ktorí sú možno ešte slávnejší, ako iní čarodejníci. Prvý, ktorého by som vám spomenula, je Carl Barnes. Žil v rokoch 1443-1520 a pochádzal z rodu, ktorého korene siahajú až do roku 956. Bol významný tým, že v tomto období doviedol k slobode jeden celý národ čarodejníkov na dnešnom území Talianska, ktorý bol vtedy pod obrovským útlakom okolitých krajín. *Nasuada sa odmlčala a usmiala sa na študentov* Druhého, koho by som spomenula je Andreas Sequentia. Narodil sa v roku 1596 v malej dedinke blízko Barcelony. Jeho rodičia, zamestnaní svojou prácou si nevšimli, že je šmukel, a tak ako 15-ročný s ukradnutým otcovým prútikom, neďaleko v lese, chcel vyčarovať krásnu vílu, no namiesto toho založil najväčší požiar v dejinách čarodejníckej civilizácie, ktorý sa nepodarilo uhasiť ani 30 najlepším čarodejníkom skôr ako za 2,5 mesiaca. A tak sa Andreas stal najväčším podpaľačom všetkých čias. *Pri predstave ako Andreas podpálil les sa profesorka v duchu zasmiala, ale bolo jej aj ľúto, pretože nemohol za to že je šmukel.* Viem, že tento šmukel nie je významný niečím  dobrým ,ale boli toho vtedy plné noviny dlhú dobu a myslím si, že je správne vám to povedať, aby ste to náhodou neodporučili nejakým vašim priateľom šmuklom. Ak máte nejakého priateľa šmukla, tak mu povedzte nech určite nečaruje to, na čo nemá oprávnenie lebo to môže veľmi zle skončiť.  No dobre a do tretice si spomenieme ruskú šmukelku Mášu Karevanovovú, ktorá v 18-tom storočí založila prvú šmukelskú školu pod názvom Šmuchtlosted. Táto škola dodnes sídli v Petrohrade a chodia do nej mnohí šmuklovia, ktorí nechcú ostať len šmuklami. No bohužiaľ viacej významných šmuklov nemáme, takže je to na dnes všetko. Nezabudnite si preštudovať históriu Delarinu, je to dôležité. Nečudujte sa, ak budete mať každým rokom viac a viac domácich úloh. Čím ste starší, tým musíte vedieť zvládnuť viac a viac učív. Viete je to aj príprava na mloky ktoré budete musieť absolvovať v 5. ročníku a od toho sa možno bude odvíjať aj vaša budúca kariéra, tak to nepodceňujte. Myslím, že na dnes je to už naozaj všetko. Ešte vám rozdám pergameny s domácou úlohou a môžete ísť.  Domáce úlohy posielajte na nasuada.dejiny@centrum.sk  alebo prostredníctvom odpovedníkov. Nezabudnite sa podpísať v tvare meno, ročník, fakulta. ZA KOPÍROVANIE UČIVA RAPÍDNE STRHÁVAM BODY A MANU. *Profesorka švihla prútikom a ku každému žiakovi priletel jeden pergamen. Ked ste ho otvorili tak tam stálo:*

 

 

Domáca úloha:

1, Kedy bol založený Delarin?

2, Kto alebo čo pomohlo k vzniku školy? Čo hovoril o tvorbe hradu ten, kto tú tvorbu pozoroval? Ako to vnímal?

3, K vzniku Delarinu sa pričinil jeden významný pár. Ako sa volal a čo urobili?

4, Kto ohrozoval Delarin a vďaka čomu sa hovorí , že hrad je „neohroziteľný“?

5, Čo si myslíte o šmukloch? Ako ich vnímate? Čo by ste robili na ich mieste?

6, Čím boli významný Carl Barnes a Andreas Sequentia?

7, Načo sú podľa vás dobré šmuklovské školy? Kto založil prvú školu?